Dálková výuka na naší škole
Současná situace způsobená koronavirem nám všem přinesla spoustu problémů a komplikací, ale také výzev a netušených možností.
Rodiče teď mají plné ruce práce s učením svých potomků a snaží se dohlédnout na to, aby děti plnily úkoly zadané jejich učiteli. Nutno říct, že ani pro nás pedagogy není toto období zcela jednoduché, spousta z nás se učí novým věcem a snaží se přijít na kloub moderním technologiím, abychom mohli s našimi dětmi zůstat co nejvíce ve spojení. Jak tedy funguje výuka na dálku, příprava pomůcek a vylepšování školního prostředí v naší škole?
Snažíme se s dětmi v rámci možností udržovat kontakt – voláme si přes telefon, zkoušíme videohovory přes messenger, některé třídy se dokonce pravidelně každé ráno setkávají alespoň na obrazovkách počítačů pomocí aplikace Zoom. V některých předmětech mají žáci vytvořené skupiny, kde mohou komunikovat nejen s učiteli, ale i se svými kamarády, řešit různé úkoly a diskutovat o všem, co je napadne. V rámci projektu vyhlášeným MŠMT se nám podařilo zakoupit 10 nových tabletů, které jsme nyní mohli poskytnout našim žákům, abychom jim pomohli zkvalitnit výuku.
Pro žáky s těžším postižením jsme vyrobili hmatovou knížku a lapbooky, které jsme jim předali, aby měli výuku alespoň trochu zprestřenou. A co si pod slovem lapbook představit? Jedná se o knihu složenou z interaktivních prvků, která motivuje žáky k učení, trénuje jejich paměť, ale rozvíjí i jejich jemnou motoriku. Lapbooky mohou být zaměřeny na určité téma, my jsme si však vzali od každého tématu něco, aby naši žáci mohli procvičovat dovednosti, které již získali. Děti si tak vyzkouší hmatové pexeso, stínové pexeso, mohou třídit barvy, připomenou si znaky ročních období, zopakují si části oblečení a jeho vhodný výběr podle počasí a spoustu dalších zajímavých aktivit. Vyrábíme i další pomůcky, které tu budou čekat na žáky, až se opět vrátí do školních lavic.
Kromě zadávání úkolů, vytváření pracovních listů a vyrábění pomůcek jsme se zaměřili také na úpravu školy a jejího prostředí. Ve třídách a ve škole obměňujeme výzdobu, s příchodem jara jsme také začali pilně pracovat na zahradě, na které se, pokud nám to počasí dovolí, také rádi a často učíme. Žáci zde po svém příchodu mohou objevovat všechny změny, které se na zahradě během jejich nepřítomnosti udály. Například nový vyvýšený záhon z kamenů s okrasnými trávami.
I přes nepříznivé okolnosti jsme se rozhodli pokračovat v naší celoškolní soutěži Brusinkiáda, do které nám žáci a jejich rodiče stále neúnavně posílají splněné úkoly. Ani redakce Brusinek nezahálí a v dubnu spatřily světlo světa aprílové Brusinky, tentokrát v netradiční elektronické formě, nazvali jsme je tedy Elektrobrusinky. ???? Všechny naše žáky moc zdravíme a těšíme se brzy na shledanou!