Základní škola je určena pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami (autismus, mentální postižení lehké a kombinované postižení více vad). Jsme školou, samostatně zřízenou pro tyto žáky dle §16 odst. 9 školského zákona.
Speciální vzdělávání se poskytuje žákům, u kterých byly speciální vzdělávací potřeby zjištěny na základě pedagogicko-psychologického vyšetření školským poradenským zařízením.
Vzdělávání
- pro žáky s autismem zřizujeme samostatnou třídu, abychom co nejvíce zohlednili jejich potřeby
- žákům je poskytována individuální péče s maximální mírou využití speciálně pedagogických metod
- žáci mají k dispozici řadu reedukačních a kompenzačních pomůcek
- pozornost je zaměřena na rozvoj a dosahování osobního maxima každého dítěte
- škola nabízí pozitivní klima ve třídách s nízkým počtem žáků
- organizace je zařazena v republikové síti škol „Škola podporující zdraví"
- při vzdělávání uplatňujeme prvky Montessori pedagogiky
- po absolvování devítiletého studia získávají žáci základní vzdělání a dle přijímacího řízení pokračují na zvoleném druhu středního vzdělávání
Obsah vzdělávání je dán školním vzdělávacím programem zpracovaným podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, který obsahuje běžné výstupy i minimální výstupy.
Pro větší zohlednění potřeb žáků je možné vzdělávání dle individuálního vzdělávacího plánu.
Maximální počet žáků
- závisí na doporučení školského poradenského zařízení zpravidla
- standardně 7 - 14 žáků na třídu, 4 - 6 žáků u výraznějšího handicapu, což umožňuje individuální přístup učitele speciálního pedagoga a až dvou asistentů pedagoga.
Podmínky pro přijetí
- žádost rodičů
- doporučení školského poradenského zařízení ( SPC, PPP,..)
- u dětí s PAS vyjádření odborného lékaře potvrzující diagnózu autismu
Využíváme stimulační terapie a jejich prvky
- prevence logopedických vad - reedukace a kompenzace řečových poruch
- grafomotorická - přípravná cvičení na psaní
- prvky arteterapie - využívání výtvarných technik a práce s hlínou v keramické dílně
- muzikoterapie - hudebně pohybová stimulace, hry se zvuky, relaxace
- bazální stimulace - podpůrný program pro děti s těžkým handicapem
- canisterapie
- prvky ergoterapie - terapie zaměřená na získání co nejvyšší míry samostatnosti dítěte
- míčkování
Ke stažení:
Doporučené potřeby pro žáky II. stupeň ZŠ