Základní škola

Základní škola je určena pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami (autismus, mentální postižení lehké a kombinované postižení více vad). Jsme školou, samostatně zřízenou pro tyto žáky dle §16 odst. 9 školského zákona.

Speciální vzdělávání se poskytuje žákům, u kterých byly speciální vzdělávací potřeby zjištěny na základě pedagogicko-psychologického vyšetření školským poradenským zařízením.

Vzdělávání

  • pro žáky s autismem zřizujeme samostatnou třídu, abychom co nejvíce zohlednili jejich potřeby
  • žákům je poskytována individuální péče s maximální mírou využití speciálně pedagogických metod
  • žáci mají k dispozici řadu reedukačních a kompenzačních pomůcek
  • pozornost je zaměřena na rozvoj a dosahování osobního maxima každého dítěte
  • škola nabízí pozitivní klima ve třídách s nízkým počtem žáků
  • organizace je zařazena v republikové síti škol „Škola podporující zdraví"
  • při vzdělávání uplatňujeme prvky Montessori pedagogiky
  • po absolvování devítiletého studia získávají žáci základní vzdělání a dle přijímacího řízení pokračují na zvoleném druhu středního vzdělávání

Obsah vzdělávání je dán školním vzdělávacím programem zpracovaným podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, který obsahuje běžné výstupy i minimální výstupy.

Pro větší zohlednění potřeb žáků je možné vzdělávání dle individuálního vzdělávacího plánu.

Maximální počet žáků

  • závisí na doporučení školského poradenského zařízení zpravidla
  • standardně 7 - 14 žáků na třídu, 4 - 6 žáků u výraznějšího handicapu, což umožňuje individuální přístup učitele speciálního pedagoga a až dvou asistentů pedagoga.

Podmínky pro přijetí

  • žádost rodičů
  • doporučení školského poradenského zařízení ( SPC, PPP,..)
  • u dětí s PAS vyjádření odborného lékaře potvrzující diagnózu autismu

Využíváme stimulační terapie a jejich prvky

  • prevence logopedických vad - reedukace a kompenzace řečových poruch
  • grafomotorická - přípravná cvičení na psaní
  • prvky arteterapie - využívání výtvarných technik a práce s hlínou v keramické dílně
  • muzikoterapie - hudebně pohybová stimulace, hry se zvuky, relaxace
  • bazální stimulace - podpůrný program pro děti s těžkým handicapem
  • canisterapie
  • prvky ergoterapie - terapie zaměřená na získání co nejvyšší míry samostatnosti dítěte
  • míčkování

Ke stažení:

docSeznam pomůcek pro žáky ZŠ

docDoporučené potřeby pro žáky II. stupeň ZŠ

Kalendář akcí

Prosinec 2024
PO ÚT ST ČT SO NE
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Nahoru

PF 2025 B3 copy copy