Strukturovaná výchova je specifická pedagogická metodika vhodná pro děti s poruchou autistického spektra, ale i pro děti hyperaktivní, s komunikačními potížemi a pro děti s těžším typem mentální retardace.
Ve výuce vycházíme ze třech hlavních zásad strukturovaného učení, a to vizualizace - zviditelnění (podpora prostřednictvím fotografií, piktogramů, návodů a schémat pomáhá lepšímu porozumění a orientaci v čase), strukturalizace - třída je uspořádána odlišně od běžných tříd (žáci mají vyčleněný prostor pro jednotlivé činnosti během dne jako např. individuální práce, komunikační kruh, místo pro odpočinek), a individuální přístup - rozvoj schopností a dovedností každého dítěte s ohledem na jeho potřeby a specifické projevy (sestavení individuálního vzdělávacího plánu). Podle typu a stupně postižení se děti učí základům čtení, psaní a počítání. Získávají základní poznatky o světě, který je obklopuje.