Jiné projekty
Projekt Průša do školy
Škola se do tohoto projektu zapojila v říjnu 2021. Díky tomu dostala od firmy Josefa Průšy, která se celosvětově zabývá 3D tiskem, 3D tiskárnu Original Prusa MINI+, což je v současné době nová a velice atraktivní technologie, pomocí které si například ve škole můžeme vyrobit různé pomůcky pro žáky. Výhodou projektu je i možnost přístupu do databáze projektů, poradenství od expertů na 3D tisk, technická podpora pro školy a školení pro pedagogy. Tiskárnu využijeme především na výrobu pomůcek do vyučování, které jsme doposud vyráběli různými způsoby svépomocí. Tyto pomůcky budou moci být vyrobeny našim žákům na míru, což nám usnadní výuku a práci v hodinách.
Plavání pro děti s postižením
Cílem projektu bylo získání finančních prostředků na kurz plavání pro děti ve věku 5-16 let, které se potýkají se specifickými vzdělávacími potřebami. Z jejich potřeb vyplývá i nutnost výukově uzpůsobeného kurzu pro tyto děti a je nutné počítat se zvýšeným počtem instruktorů ve výuce. Nadace ČEZ díky svému projektu Pomáhej pohybem a také iniciativě rodičů, pedagogů a přátel školy poskytne finanční příspěvek ve výši 80 000 Kč, ze kterého bude uhrazena faktura plavecké školy, jež zahrnuje pronájem bazénu a mzdové náklady pro výuku kurzu plavání, a z části také doprava na kurz. Plavecký kurz umožní dětem získat plavecké a předplavecké dovednosti a podpoří jejich další rozvoj. Plavání bude realizováno v termínu 1. 12. 2021−9. 2. 2022.
Děkujeme všem za podporu při získávání bodů pro naplnění podmínek projektu.
Projekt "Sportuj ve škole"
Cílem tohoto projektu je umožnit žákům kvalitně trávit volný čas a možnost zlepšovat se v pohybových aktivitách a dovednostech ve školních družinách, klubech a dalších volnočasových zařízeních. Aktivity budou po celý školní rok probíhat zdarma pod vedením vychovatelů jednou týdně v rámci školní družiny.
Projekt „Plavání 2019“
Rozvojový program MŠMT „Podpora výuky plavání v základních školách v roce 2019 (V. etapa), č.j.: MSMT-13222/2019-1. Projekt je určen na úhradu cestovních nákladů spojených s realizací plaveckého kurzu a je realizován v termínu od 1. 9. 2019 do 31. 12. 2019.
Potravinová pomoc dětem ve vážné sociální nouzi
Díky tomuto projektu mohou mít děti, jejichž rodiče se ocitli v hmotné nouzi, zčásti uhrazené náklady za obědy. Projekt funguje ve spolupráci Kraje Vysočina a Odboru sociálních věcí. Projekt je určen na pomoc rodinám v hmotné nouzi. Díky tomuto projektu je možné financovat školní stravování dětí. Projekt probíhal v období 1. 9. 2018 až 30. 6. 2019 a následně i od 1.9.2019 až 30.6.2020
Projekt „Plavání 2018“
Rozvojový program MŠMT „Podpora výuky plavání v základních školách v roce 2018 (III. etapa), č.j.: MSMT-10011/2018-1. Projekt byl určen na úhradu cestovních nákladů spojených s realizací plaveckého kurzu a byl realizován v termínu od 1. 9. 2018 do 31. 12. 2018. Dotace byla vyčerpána ve výši 28. 611,-- Kč.
Žádost o poskytnutí MONETA Money Bank grantu v rámci Programu podpory potřebným
Rok 2019-2020 - Plavání pro děti s mentálním postižením, autismem a zdravotním znevýhodněním
Datum podání žádosti: 6. 6. 2018
Projekt se týká podpory kurzu plavání a terapie pro děti ve věku 6-16 let, které se celoživotně potýkají se specifickými vzdělávacími potřebami vyplývající z diagnózy autismus, mentální postižení lehké, kombinované postižení, zdravotní znevýhodnění (epilepsie). Velký podíl dětí je navíc ze sociálně slabších rodin, pro které je plavání velmi finančně náročné - přesto se rodiče snaží vložit do projektu finanční prostředky, aby jejich děti mohly plavání absolvovat.
Děti se specifickými vzdělávacími potřebami využívají pro plavání plavecký kurz, se specifickými výukovými metodami, který mimo jiné ze zákona počítá i se zvýšeným počtem instruktorů při výuce, protože není možné takto handicapované děti učit ve větší skupině se stejnými metodami jako děti zdravé a potřebují neustále dohled ve vodě. Zvláště specifický způsob výuky vyžadují děti s těžší formou autismu. Vysokou míru kontroly potřebují děti s epilepsií.
V praxi to má za následek, že kurz a terapie plavání je pro tyto děti až několikanásobně dražší než pro zdravé děti v běžných školách. Projekt by podpořil 20 dětív tomto specifickém plaveckém kurzu a umožnil by jim až 40 výukových hodin plavání (20 výukových hodin v jednom pololetí a 20 výukových hodin v dalším pololetí školního roku). Do projektu není zahrnuta doprava (jejíž celková částka je cca 64.000,- Kč.), projekt se týká čistě jen přímé podpory plavání a terapie.
Požadovaná výše MONETA Money Bank grantu: Prosím, uveďte rozpis položek a celkovou částku
Položka |
Částka v Kč |
Plavecká škola- výcvik a nájem bazénu 1. pololetí školního roku |
46.000,- |
Plavecká škola - výcvik a nájem bazénu 2. pololetí školního roku |
46.000,- |
Celkem cena projektu celkem |
92.000,- |
Vlastní podíl rodičů žáků pro obě pololetí |
- 20.000,- |
Vlastní podíl školy pro obě pololetí |
- 30.000,- |
|
Celkem požadovaná částka z grantu: 42.000,-Kč s DPH |
Předpokládaný začátek projektu: 1. 9. 2018
Konec projektu: 31. 12. 2019
Zhodnocení_projektu_informace_na_web_školy.docx
Rok 2017-2018 - Zařízení a pomůcky pro imobilní žáky
Cílem projektu bylo odstranit bariéry při manipulaci s těžce handicapovanými dětmi a umožnit jim pomocí speciálního zařízení a pomůcek snadnější zvládání každodenních činností a správné polohování v polohovacím vaku.
Realizovaný projekt umožnil dětem s těžkým handicapem upoutaným na invalidní vozík snadnější přesun a polohování. Zakoupením ramenového zvedáku s příslušenstvím bylo docíleno snadnější zvednutí dětí na toaletu, nebo k přesunu do speciální židle, či podložku na přebalování.
Pro imobilní děti, které potřebují změnu polohy, byl zakoupen polohovací vak, který leze využít pro žáky nejen během dne, ale i při speciální terapii (Bazální terapie).
Rok 2016 - Oční komunikátor
Oční komunikátor je určený zejména pro děti s těžkým tělesným či kombinovaným postižením. Jde oaktivity, které se ovládají pomocí oční navigace. Zábavnou formou se tak děti naučí nezbytné dovednosti, nutné pro budoucí ovládání počítače očima a využití počítače jako komunikační pomůcky.
Rok 2012 - Šikmá schodišťová plošina
Organizace získala GE grant „ Bezbariérovost školy „ a výrazně se zlepšila péče o imobilní děti. Díky projektu bylo možné efektivně vyřešit dostupnost veškerých prostor i pro imobilní žáky. Nákup tohoto zařízení mělo dopad i na samostatnost a psychiku žáků. Ovládání je totiž řešeno tak, že plošinu mohou ovládat pomocí jednoduchého ovladače i samotní žáci. Zařízení výrazně ovlivnilo začlenění některých imobilních dětí do každodenního života.