Školní poradenské pracoviště (ŠPP) poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. K hlavním cílům ŠPP patří iniciace aktivit vedoucích k vylepšení sociálního klimatu školy - posílení pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy, rozšíření oblastí primární prevence a zkvalitnění péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Tým školského poradenského pracoviště:
Mgr. Irena Batelková | Mgr. Jarmila Tyllová | ||
---|---|---|---|
Pozice | výchovná a kariérová poradkyně, speciální pedagog, logoped | Pozice | metodička prevence sociálně patologických jevů, speciální pedagog |
Telefon | 727 851 082 | Telefon | 566 789 551 |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. | ||
Konzultační hodiny | středa 12.15-13.00 | Konzultační hodiny | pondělí 7.50-8.35 |
Mgr. Kateřina Rosecká | |||
Pozice | speciální pedagog, logopedická asistentka | ||
Telefon | 724 871 253 | ||
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. | |||
Konzultační hodiny |
Odkazy na spolupracující subjekty
- PPP a SPC Vysočina (SPC Žďár nad Sázavou, PPP Třebíč, PPP Žďár nad Sázavou, PPP Velké Meziříčí,..) - www.pppjihlava.estranky.cz
- Mateřská škola a Speciálně pedagogické centrum Jihlava, příspěvková organizace (SPC Jihlava, Mgr. Ilona Dohnalová - koordinátor autismu Kraj Vysočina) - www.msdemlova.cz
- Speciálně pedagogické centrum při Základní škole a Střední škole Březejc - www.skoly-brezejc.cz/specialne-pedagogicke-centrum/
- Speciálně pedagogické centrum Základní škola Brno, Štolcova, p.o. (Mgr. Zuzana Žampachová, koordinátor autismu Jihomoravský kraj) - www.autistickaskola.cz/spc/
- Speciálně pedagogické centrum při Základní škole Brno, Sekaninova, přísp.org. - www.zssekaninova.cz/specialne-pedagogicke-centrum/
Poskytování poradenských služeb ve škole
Za poskytování poradenských služeb odpovídá ředitel školy, případně jím pověřený pracovník. Ředitel školy zodpovídá také za vytvoření preventivního programu školy, dále se podílí na zajištění výchovného poradenství.
Realizace pedagogicko-psychologického poradenství na škole předpokládá vytvoření vnitřního systému komunikace ve škole, na které se podílí ředitel školy ve spolupráci s třídními učiteli, případně dalšími pedagogy.
Program/plán poradenských služeb na škole
Program pedagogicko-psychologického poradenství zpracovává a každoročně aktualizuje tým poradenských pracovníků školy, konzultuje jej s pracovníky vytvářející konzultační tým pro poskytování poradenských služeb ve škole a poté předkládá ke schválení řediteli školy.
Cíle školního poradenského pracoviště
Naším základním cílem je, aby se žáci na naší škole cítili dobře, aby se jim na škole líbilo. Usilujeme o to, aby každý žák byl vnaší škole spokojený a cítil se v pohodě a dosahoval tak snáze svého osobního maxima. Svým přístupem se snažíme naplňovat zásady „Školy podporující zdraví".
Dílčí cíle ŠPP
- soustředit se na rozvoj komunikačních dovedností žáků
- pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti a sociálně nežádoucích jevů,
- sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření a realizaci,
- zavést do školství novou koncepci kariérového poradenství,
- připravit podmínky a rozšířit možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných,
- vybudovat příznivé sociální klima pro integraci kulturních odlišností a přijímání sociálních odlišností na škole,
- posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování,
- prohloubit včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
- poskytovat metodickou podporu učitelům při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických aspektů vzdělávání do školních vzdělávacích programů,
- prohloubit a zlepšit spolupráci a komunikaci mezi školou a rodiči,
- integrovat poradenské služby poskytované školou se službami školských poradenských zařízení (zejm. pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, střediska výchovné péče) a s úřady práce.
Práce s informacemi a důvěrnými daty
Informace a důvěrná data o žácích a jejich rodičích, která se poradenští pracovníci školy dozvědí v souvislosti s výkonem své poradenské činnosti, jsou ochraňovány v souladu se zákonem č. 101/2000Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Způsob realizace pravidel pro ochranu informací a důvěrných dat v dokumentaci poradenských pracovníků školy vyplývajících z uvedeného zákona je konkretizován ve školním programu pedagogicko-psychologického poradenství. (Věstník MŠMT, 2005).
Práce s informacemi a daty o žácích se řídí také vyhláškou č.116 ze dne 15.dubna 2011, kterou se mění vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.