Ohlédnutí za uplynulým měsícem distanční výuky
V době nouzového stavu, kdy je naše škola opět uzavřena, by se na první pohled mohlo zdát, že se v ní vlastně nic neděje. Opak je ale pravdou.
Interiér školy je opatřen jarní výzdobou a paní školnice Neklapilová dbá na vzorný úklid všech prostor školní budovy. Také na školní zahradě udělaly paní asistentky spoustu práce - ostříhaly stromy, uklidily v zahradním domku a připravily přírodní učebnu, aby byla nachystaná pro naše žáky, kteří se snad již brzy vrátí a naši školu rozveselí. Neopomněli jsme vyset semínka rajčat, paprik, okurek, celeru bulvového a dalších plodin, abychom se s dětmi měli na zahradě o co starat. Pečujeme také o kalifornské žížaly, kterým se daří výborně. Žížalky ve školním vermikompostéru vytvářejí ze zbytků zeleniny či ovoce cenné hnojivo tzv. „žížalí čaj“ a pevný kompost. Žížalí čaj se ředí vodou 1:10, kdy získáme velmi hodnotné tekuté hnojivo pro veškeré rostliny a byliny.
A jak u nás probíhá distanční výuka? Po předchozích zkušenostech jsme s žáky ve všech třídách vcelku bez problémů začali opět využívat aplikaci Teams. Žáci jsou rádi, že se vidí alespoň na obrazovkách a mají si s kým popovídat. Mají také možnost konzultací a vysvětlení učiva od paní učitelky.
Pomocí Teams jsme v březnu zrealizovali i recitační soutěž, o kterou byl velký zájem jak z řad soutěžících, tak z řad posluchačů. Účast nás opravdu překvapila a potěšila a bylo očividné, jakou měli děti radost, že vidí i ostatní spolužáky ze školy a paní učitelky z jiných tříd. Výhercům moc gratulujeme a těšíme se, až všem účastníkům budeme moci předat ceny za jejich statečnost a výkon.
Uzavření školy jsme využili i k výrobě nových pomůcek. Máme nové dřevěné divadélko, kterým jsme si zpestřili i videohodiny, a děti tak mohli vidět představení O ztracené rukavičce nebo O třech prasátkách. A protože jsme si práci se dřevem velice oblíbili, vyrobili jsme dřevěné destičky s čísly a písmeny, které zajisté využijeme ve výuce. Žákům III. třídy jsme zapůjčili šité knihy, které jsme se snažili vytvořit každému žáčkovi na míru. V knížkách jsou úkoly zaměřené na jemnou motoriku, ale také rozvoj sluchové paměti a rozumových schopností, vnímání barev, počítání a každá knížka obsahuje pohádku poskládanou z kartiček. Doufáme, že jsme našim dětem výuku na dálku alespoň trochu zpestřili. :-)
Nakonec poslední aktualita. Naše „Panáčka“ (školní králíček) se přestěhovala od paní asistentky Ivanky Jandourkové, kde bydlela od loňského podzimu až doposud, zpět do svého rodiště do Osové Bítýšky k paní asistentce Blahovcové. Paní asistence Ivance tímto mnohokrát děkujeme za nadstandartní láskyplnou péči, kterou Panáčce po celou dobu věnovala.
POZDRAV OD PANÁČKY
„Ahoj děti, paní učitelky a paní asistentky, dnes jsem se opět přestěhovala, ale to mi nevadí, protože vím, že bude o mně dobře postaráno. Bydlím ve zděné králíkárně společně s černou králicí Stříbřenkou a jejím strakatým partnerem Ňufíkem. Na dvorku hlídá fenka Bessy, abychom byli všichni v naprostém bezpečí. Už se moc těším na jaro a první zelené lístečky pampelišky, které mám moc ráda. Doufám, že se zase brzy s Vámi uvidím na školní zahradě. Mějte se moc hezky. Vaše Panáčka.“